Saturday, July 10, 2010

safety valve

The function of safety valve is to prevent excessive pressure from building up in a steam boiler, thus guarding the boiler against possible explosion

Type of safety valve:
 - Ordinary lift, high lift, improved high lift, full lift, full bore, pilot operated and electro magnetic safety valve


4 comments:

Unknown said...

To En. Zaki, sikap macam ni la yang paling saya benci, sikap mempertahankan orang negeri sendiri walaupun apa yang saya cakapkan betul, saya dah state bukan semua, and then kalau budak ni bukan orang Kelantan kenapa gaya tulisan dialek Kelantan. Saya tak cakap pun saya baik, awal2 saya dah minta maaf kalau ada yang kecil hati, blog ni bukan tempat bergaduh, bila En. Zaki post macam tu, makin menunjukkan lagi sikap sebenar En. Zaki yang tidak boleh ditegur.

Tapi yang lucunya saya dah state kat komen saya bila saya komen macam ni akan ada reply komen ala2 samseng dan ianya terjadi betul.

Jenis yang boleh diramal........

Bak kata Nabil, Lu pikirla sendiri....

Harap mentality you sama dengan profesion you...

Zaki said...

To En Dunstant,
terimakasih kerana mengunjungi blog saya ni, walaupun tujuannya bukan untuk menimba ilmu...

disini saya cuba jelaskan secara ringkas mengapa saya agak tersentuh dgn komen saudara kat blog maizidul tempohari;
1. dengan hanya beberapa perkataan yg berdailek kelantan, maka saudara terus menghentam dan megatakan bhw itu kerja budak kel. sedangkan sesiapa pun boleh tulis dailek macam tu, saya pun tahu beberapa perkataan jerman, kalau saya tulis agaknya saudara akan katakan saya ni org jerman juga agaknya.

2. Saudara kata tak semua org kel macam tu, ramai juga org kel baik, tapi mengapa anda statekan "org kel", sedangkan semua org dari berbagai negeri dimalaysia ni ada yang baik dan ada yang jahat. Mengapa pula hanya org kel yang saudara fokuskan?
ternyata didalam hati anda tersimpan dendam yang tak kesudahahan....ingat dendam itu bakal memakan diri anda sendiri suatu masa nanti.

3. Saya marah....sudah tentu, awak juga akan marah kalau saya kutuk anda, keluarga anda dan negeri anda. Luar biasa kah itu, lagipun anda menghentam tanpa asas yang kukuh, hanya berdasarkan andaian dan dendam kesumat.

4. siapalah kita nak mengutuk, menghentam, menghukum orang lain. siapakah anda yang ingin mendahului kerja Tuhan....bertaubatlah.

Anonymous said...

salam brader2 otai boiler..nk tanye..yang kat gambar ni valve type ape? ade pic full bore safety valve x?

Anonymous said...

salam brader2 otai boiler.. nk tanye.. pic safety valve kat atas ni jenis ape? ade pic full bore safety valve x?